Monday, January 31, 2011

Valley of Wolves : Palestine

Ada berani ?

Counter Islam-phobia..



Valley of Wolves : Palestine

Valley of Wolves : Palestine , sebuah filem Turki yang membuatkan Israel dan sekutu-sekutunya tak senang duduk . Kalau selama ini Islam sering dikaitkan dengan terrorisme dalam kebanyakan filem-filem anjuran barat , filem ini muncul ditengah-tengah kehangatan peristiwa serangan keatas Mavi Marmara dengan membawa mesej-mesej kemanusiaan , dan mesej anti terroris yang sebenar iaitu zionis laknatullah .

Filem tahap 'must watch' ini merupakan sekuel Valley of Wolves yang sentiasa mengkritik dasar Amerika dan sekutunya . Sirinya sebelum ini bejudul Iraq , juga membawa momentum yang sama dengan mengkritik penjajahan Amerika keatas Iraq . (wiki)

Valley of Wolves : Iraq (released 2006) & Palestine (released 2011)

Berdasarkan trailer nya , filem ni dilihat bakal mencetuskan kontroversi . Menceritakan situasi-situasi menjejak komando yang bertanggungjawab terhadap serangan ke atas mavi marmara , tentu menggambarkan komando Zionis sebagai watak antagonis . Sebelum ditayangkan lagi , filem ini telah pun mendapat kritikan sebagai filem yang anti-semitic daripada pelbagai pihak terutamanya yang pro-israel .

Namun...ada aku kesah ...


Jom , hangatkan keriangan anda dengan trailer " Valley of wolves : Palestine "



Dialog paling aku suka dalam trailer neyh ,

Askar : Why did you come to israel ?

Hero : I didn't come to israel , I CAME TO PALESTINE !




Erdogan : " saya berani . anda ? "


Sources :-
wiki
kutlar (kalo leh kecek turkish)

1 comments:

  1. salam,
    bila kita publish filem yang kritik dasar israel yang zalim kita akan dilabel sebagai anti-semitic.. pelik, adakah israel sebuah bangsa yang dihalalkan segala kezaliman mereka.. kita tidak dibenarkan untuk mengkritik mereka sekalipun, namun mereka dibenarkan untuk membunuh orang lain tanpa sebab..

    ReplyDelete